03 november 2008

Arg

"Det ar ju lite mer komplicerat just i din situation.. De flesta lamnar familjen for att de brutit mot nagra regler eller att man far jobba for mycket. Din familj kommer att ha svart att forsta varfor du inte vill stanna dar, nar deras andra au pairer stannat."

Fan a. Vilken utdragen process. Varfor kan det inte bara racka med att jag inte trivs? Jag tappar suget for allt.
Maste forsoka fa tag pa nagon annan himla janta som jag ska prata med for hon visste mer an hon som borde veta mest. Hon svarar inte.

Och jag borjar jobba om en kvart. Harligt!

4 kommentarer:

anna-karin sa...

Även fast de inte verkar förstå så är det ändå du som har rätt. Ingen kan bestämma hur du känner eller ska känna. Jag tycker att exempel som att du blir behandlad som en anställd och att inte kemin mellan er funkar räcker gott och väl. Använd dig av det vi skrev ner och stå på dig! Tänker på dig och tror att det kommer att ordna sig för dig.

Anonym sa...

Hang in there! Stå på dig och ta inget trams! Du vet bäst Ewe, man ska ju inte behöva bryta nån regel el så för att få byta familj!!! Vad är det för dumheter!?
Nää, snacka med de som styr upp det hela igen!
Håller tummarna för dig sötnos;)

Far sa...

Det är bra att du blir förbannad och arg. Du ska (som du själv vet) inte behöva acceptera deras dåliga beteende. Vi är ju överrens om att du skall därifrån. För den där familjen kommer inte att förändra sig och kommer inte att förstå att dom har ett klandervärt beteende och beter sig illa mot dig. "Dom ser flisan i andras ögon men ser inte bjälken i sitt eget"
Älskar dig! Och jag vet att du kommer att ta dig igenom den här jobbiga perioden och, under den tiden har du all rätt att vara arg, ledsen och besviken. Så huvudsaken för dig (att du själv vet) är att ingen har rätt att se ned på dig. Du vet själv att du inte förtjänar den där kritiken.
Du är en fantastisk dotter som man kan lita på i alla väder och som alltid gör sitt bästa.
Kram! / Pappa

Anonym sa...

Jag hüller ocksü tummarna för dig Ewe, ända frün Tyskland ;D Det enda jag ville säga har redan blivit sagt... Kram Ida