30 september 2008

8.20

jag tror jag ar klar med mina sk sysslor nu.. ungarna ar ivagskickade till skolan. jag tror jag ska vara ledig nu, fram tills att de kommer hem. hm, jag vet ingenting. far vanta pa nina och hora (ops) vad hon sager.
oj, vad jag gruvar mig for tvatten.. jag kan inte tvatta. jag har nastan tvingat moa (deras gamla au pair som aker pa torsdag) att visa mig. var och at sushi igar med hon och hennes kompis guro. faktiskt gott! fick ju aka och ata sushi till frukost med familjen forsta morgonen.. det var lite knepigt. det var inte sandar sushi som jag forestallt mig. var rakor insnurrat i nagot konstigt och anka i brod. men det funkade ocksa, kanske inte till frukost.
hoppas pa att fa se frida i helgen. ska vara barnvakt hela fredagkvall, foraldrarna ska ut och ata.
jag har fortfarande lite av mitt svenska godis kvar, jag vaktar det med mitt liv. det konstiga ar dock att jag knappt ar sa sugen pa godis. jag ar knappt hungrig alls har, men det ar nog for att jag ar sa nervos. knappt.
ar det ens intressant att lasa vad jag skriver?? men det hander som inte sa mycket just nu. humdidum, ska nog ta en promenad eller nagot efter frukost. maste gora nagonting.

puss pa er!

och forresten pappa, jag forstar fortfarande inte vad du menade med "alla flygplatser heter inte arlanda?". har jag missat nage?

5 kommentarer:

Anonym sa...

JA det är intressant att läsa det du skriver!!! ps.Far menar att du skrev Arlanda i inlägget "framme" när familjen kom fram å frågade om du var Evelina;) (antar att du var nånstans i the states och inte på arlanda...)Kram kram negersvan

Far sa...

Jag trodde att du skulle oroa dig mer för dagboken än arlanda.
Idag låna jag olovandes mammas bankkort för att betala pizzan. Glömde lägga tillbaks det i hennes börs, och nyss ringde hon, och var irriterad, från stan och fråga om jag tagit hennes kort. Så nu ligger jag pyrt till, tror jag ska gå på en lång promenad med Isaac.
Sköt om dig! Far
Ps. Jag lusläser allt du skriver.

mami sa...

ja,man blir mäkta irriterad när man står på stan vid automaten o ska ta ut med KÖ bakom.och när man då ska ta upp det lilla kortet som alltid ligger i samma fack i börsen helt plötsligt INTE ligger där, då blir mamsen lite sur,läs:rasande!! så monica fick betala mitt fika på UH.pappa har jag inte sett skymten av än o de är 4timmar sen. stackars isaac, de blir en LÅÅÅÅNG promenad ikväll.de blir "sova i loftgången för pappa inatt".evelina,ALLT du skriver är intressant att läsa, om du så skriver att du fiser. puss mamsen.

Anonym sa...

jag lusläser också!!! du är så duktig :) jag saknar dig.

Dennis sa...

Jag läser också allt du skriver :) Det är intressant! Puss!