23 september 2008

Pappa: Jag kan ju hoppas att du skojar, om inte blir jag ilsken pa att du sneakar runt bland mina grejer.

Har lite fritid nu, fram till elva. Trivs i alla fall, traffat bra svenska tjejer. Sjungit "imse vimse spindel" infor 160 au pairer. Kom en tysk tjej inatt ocksa. Ser knappt roken av mina rumskompisar. Mar i alla fall battre nu. Inte grinat an. Har en skitball larare, hon ar sakert 60 ar! Kul tant! Hade lektion fran kvart over atta imorse till sju ikvall, med raster dock. Tiden gar anda ratt fort. Klockan ar for ovrigt 9.22 PM har (pa kvallen om pappa inte forstar). Kul att ingen ar vaken i Sverige..
Har ingen tackning har, sa jag kan inte fa nagra sms eller skicka. Eller jag fick dina sms mamma, och ett av mayzan. Stod tydligen pa en himla bra flack, men den forsvann ganska fort.
Reser till San Francisco pa fredag, tar ungefar sex och en halv timme dit. Pratade med familjen nyss och dom ska sta dar och valkomna mig. Jag glomde saga att jag fargat haret morkt.. Hoppas de hittar mig i alla fall. Ar namligen inte sa hundra pa att jag kommer att kanna igen dom..
Fick gora lite presenter till ungarna idag. Jag gjorde tre fina armband. Hoppas dom inte slanger dom.
Det mesta vi lart oss idag ar hur man tvattar sina hander och hur man haller i en bebis.. Och att man inte ska skaka en bebis. Givande timmar!
Traffade en tjejer har som tackat nej till min familj! Jaha! Hon var tvungen att spotta ur sig det? Hon berattade gladerligen om varfor osv. Hur kan jag inte bli orolig.
Nu har jag inget mer att saga. An en gang pappa: Nej.

Puss. Ska inte borja skriva "xoxo" an.

8 kommentarer:

Anonym sa...

fast jag var tyvärr vaken, kunde icke sova... börjar jobbet åtta, måste åka sju och laga mat innan det också. pezt och pina säger jag!
förresten, får man inte skaka bebisen? hur ska man annars få tyst på den? ;) you know you love it! xoxo

Far sa...

Mitt inlägg hade som mål att inte vara känslosamt, och det funkade tydligen. Jag har städat ditt rum, men inte snokat. Det är bra att du ä tydlig Evelina annars fatta jag ju ingenting. Jag trodde att PM betydde På Morgonen.
kul att höra att du trivs på skolan. Vänta tills du kommer dit, så får du själv bilda dig en uppfattning om familjen. Det kanske är bra att du inte har så höga förväntningar.
Idag 9.22 FM gjorde jag värsta vurpan hitills, när jag cykla med Isaac runt höglandssjön. Cykla i full fart, när Isaac fick för sig att snusa på nåt, med följd av att det blev tvärstopp. Mötte samtidigt 2 damer som fick se mig ligga och tugga grus. Fina skrapmärken fick jag också, så Isaac är inte min kompis på ett tag
Sköt om dig! Kram! Far

anna-karin sa...

välkommen till staterna! jag hade inte heller tid att ha hemlängtan i början. det är rätt tur. jag ska kanske till san francisco i början av november för att hälsa på sofia. vi borde get together då! hur pass långt bort från varann bor ni?

mami sa...

kul att pappa berättat att du börjat skriva på bloggen.fick veta de nu!jaja,som vanligt. himla tur att du fick veta att man inte skakar en bebis för de glömde jag säga.har typ nyss vaknat,en natt kvar nu. nya går bra. hur många delar du rum med? från vilka länder? vad är xoxo??? inget sensitivt denna gång,hehe. miss you.pyssen!

Dennis sa...

Hej du :) Vanligtvis så vet du att jag hatar att läsa bloggar, men jag gillar att läsa om dig och hur du har det :) Hoppas allt är bra och du vet att det är att vänja sig som är det jobbiga och att älta det i huvudet gör ingenting bättre.. Har varit hos doktorn idag och blivit kopplad till en massa sladdar.. Usch. Ta hand om dig hjärtat, och håll dig borta ifrån vapen, republikaner och super size-meals på mcdonalds!

Anonym sa...

hej stumpan!
vad roligt att det går bra än så länge. jag tänker mycket på dig, hur du har det osv så fortsätt hålla oss uppdaterade i bloggen. wallrud har åkt hem till örnsköldsvik så nu sitter jag här vid datorn i piteå och möglar medan du är i san fransisco och har det bra.

jag kan hålla med dennis gällande att hålla dig borta ifrån vapen, republikaner.
men nog kan du unna dig ett och annat super size-meals på mcdonalds! jag skulle nästan döda för ett mcdonalds just nu. är så hungrig. men jag får väl nöja mig med husmans och keso.

love you!

Anonym sa...

kul om willie hittas!

Anonym sa...

jag ska också börja kommentera här. you are bookmarked! take care, my baby! /Mr. Dick