27 september 2008

Framme!

Yes, nu ar jag framme. Anlande igarkvall. Jag kan ju saga att jag aldrig varit sa nara till att kissa pa mig av nervositet nar jag stod dar pa arlanda. Till slut horde jag en rost saga "Are you Evelina?"
Inte nog med det.. Vi akte direkt till ett partaj som hela familjen var pa. Dar fanns 20 ungar (jag raknade!) och foraldrar till alla dom. "Hi! Yea yea, I'm from Sweden","Nice to meet you too", No Ornskoldsvik is way up north". Typ.
Ungarna ar himla gulliga. Sarskilt (om man far saga sa) Kate. Hon har rott superfint har, fraknar och bruna ogon.
Kom "hem" till det stora huset med en massa rum som dom knappt anvander. Vilka rum anvander inte vi sa mycket mamma? Jag har ett fet sang, fet garderob och ett eget fett badrum. Valdigt nojd. Egen ingang har jag ocksa minsann.

Idag var for ovrigt en ganska tuff dag. Allt ar nytt och det ar sa mycket att ta in nar man ar helt ensam. Dromde att jag fick traffa min Erik, men vaknade anda helt ensam. Sa efter ett samtal hem gick jag upp for att prata med vardpappan och mamman. Lite skraj, men de var valdigt forstaende och sa att det var super att jag berattade hur jag kande, sa allt kanns lite lattare nu. Bara sa du vet pappa. Ska ta en dag i taget och slappna av. Jag ska forsoka iaf.

Min mobil har noll tackning har sa jag kan inte ta emot eller skicka sms. Ska fa en telefon av familjen inom de narmsta dagarna, och da far jag val ett nytt amerikanskt nummer. Da kan jag vara med i civisilationen (hur sjutton stavas det?) igen.

Aw, Kate kom precis och gav mig en hejdakram, dom ska bort pa middag. Mamma Nina bad mig att anstranga mig lite extra for att fa bra kontakt med henne, hon kan tydligen vara lite svarare an pojkarna. Sa en kram var ju faktiskt ett bra tecken.

Har lite bilder att visa, ska forsoka fora over dom till datorn sen. Ser dock ingen USB-grej nagonstans..

Ballbrud_89: Kom hit!!! Alla som kommer hit ska jag pussa pa! Santa Barbara.. Jag tanker pa en sandar uppblast docka. Jag lovar att San Francisco ar battre an din kallare :)

AK: Jag vagar inte prata om na datum med familjen riktigt an :p Men jag tror jag ar ledig varje helg. De kan nog behova mig vissa lordagar. Har inte riktigt fatt natt klart an, men hor av mig sa fort som mojligt. Vill jattegarna hanga pa er!

Moster: Haha, ja, be far min skaffa en blogg. Dar kan han avsloja alla roliga saker han tydligen hittar i mitt rum..

Mamma: HAPPY B-DAY! Charles och Nina fragade hur gammal du blev idag, hoppas det inte gjorde nagot att jag svarade!

8 kommentarer:

mami sa...

hej älskling!skönt att höra från dej.förstår att det är tufft när allt är nytt.men du gjorde helt rätt som sa som de va till dom.då får de bättre förståelse. här blåser man nästan bort.hujedamej!hur långt ifrån dej bor frida då?morsan gick lite vise uppe på berget igår.jag o isaac var ute o gick o hittade en stig som såg ut att gå åt rätt håll,men den slutade helt plötsligt så där stod vi(läs:jag. isaac la sej o rulla i lingonriset helt obekymrad o tyckte att livet va toppen)där o visste inte var vi skulle gå.branter åt alla håll. så de var bara att gå tillbaka samma väg som vi kom. den promenaden blev GANSKA lång.men ingen hade saknat oss,de låg hemma o sov.ja,igår blev jag 34,men tycker fortfarande jag ser ut som sjutton!!pyssen o kramen gumsan!!

Anonym sa...

åå, det låter toppen! jag blir så glad av att läsa det du skriver. du kommer få en underbar vistelse där :) och du, jag vill se bilder!
jag saknar dig! men jag kollar på min vänstra handled ganska ofta kan jag lova. det känns bra. det är dessutom fortfarande lika snygg :P din med?

poss snygging!

Anonym sa...

haha! inte hittat nåt rekomenderat college i sän fränsisko. du ska vara glad att jag inte ville åka till NY istället. (eller ryssland) har dock ingen aning hur stort kalifornien är så de kanske blir svårt att ses iaf! Men mamma och pappa ska kolla upp allt till veckan och jag ska fråga företaget om de kan hjälpa mig att fixa rumskamrater till lägenheten. woho! (slår vad om att jag hamnar med antingen japaner eller feta nigresser som klickar med fingrarna hela dagarna och heter Chiniqua). ja, santa barbara låter lite gayt egentligen. typ stället dit alla gamlingar flyttar typ. men ja, de kan bli bra dehärna! :D

Dennis sa...

Låter som att du har det väldigt bra om man bortser ifrån längtan. Hoppas allt är bra med dig, försöker följa dig borta i Staterna så mycket som möjligt! x0x0x0x0x0x0x0x0x0

Anonym sa...

Hey Babe!!!
Det kommer gå kanon för dig, men jag kan nästan lova att de första veckorna kommer vara jättetuffa.Det var de för mig. Kidsen testade mig till max och jag var nära att ge upp, men Dont give up! Jag gav mig 17 på att klara det och det gjorde jag åxå. Det kommer du åxå göra,vännen. Ska skicka ett sms till Far din. Lovar! Kram!

Far sa...

Hej min älskade dotter!
Ta till dig det Moster skriver i sin kommentar till ditt inlägg. Att det inte är nåt onormalt det du känner nu och att det går över.
Det du så modigt har gjort nu gumman, är att du har klippt av navelsträngen rejält. Jag själv töjde ut den tills den gick av vid 23-års ålder. Och då, i den åldern, är det jobbigt att lära sig klippa naglarna själv.
Släkten var här och fika ikväll, och då prata dom om, att när man har hund då ser man hundar överallt. När man får barn, sa Anders, så ser man barnvagnar överallt. Då sa jag, att när jag gifte mig såg jag kvinnor överallt. Alla skratta utom mamma.
Ps. Alla flygplatser heter inte Arlanda, Evelina.
Kram! Far

mami sa...

av erfarenhet evelina så ska du inte tro på allt pappa skriver.de vet du ,aningen förvrängt.hehe

Anonym sa...

*Skrattar hysteriskt*
Detta är världens bästa blogg!!!