30 september 2008

Marabou

pjuh, nu sover barnen. sitter och tuggar pa marabou amigo. ne, jag skojar inte nar jag sager att det ar den chokladkakan som maya gav mig pa busstationen precis innan jag akte. jag undrar om jag borjar bli knapp.
at tacos idag, vilket var gott. nagot annorlunda an vad jag ar van vid, saknade verkligen min vitlokssas. fragade om nina gillade vitlok, men till min besvikelse sa gjorde hon inte det. typiskt val. fast kanske bra anda, stod lange och funderade pa vad "italiensk salladskrydda" skulle kunna heta pa engelska..
duschade barnen och for forsta gangen stretade en av ungarna. kate vagrade ta pa sig sin pyjamas. men det gick val bra till slut. laste henne sagor sen och hon sa att min engelska ar very good! hon ar atta ar, men berom ar berom! kul nar hon far ratta mig ibland..

akte ner fran den brantaste backen idag, trodde jag skulle fa svindel. men ack vilken utsikt. den ar vid nicks skola, maste ta kort pa det imorgon nar jag hamtar honom. ska ga dit. det ar en bit men hoppas pa fint vader. har ju mina nya kacka gympadojor.
hoppas jag kan aka ut till sofia i helgen, sa jag far gora nat. for nasta helg maste jag babysitta lordagkvall. typiskt. men da tankte jag ta mig downtown och bli lost i city lite. kan behovas for att man ska lara sig nage kanske.
jag gruvar mig fortfarande for tvatten..

ska kila upp till moa lite sen kanske en film.. kommer nog somna vid 10 som vanligt iaf. trott trott trott. hoppas ni sover gott.

3 kommentarer:

mami sa...

ack,ack nåt allvarligt fel måste de va när en chokladkaka från sverige fortfarande inte är uppäten!körde du bil till skolan?ja,kidsen börjar väl testa gränser på dej för att se var de har dej.Var "hård" men rättvis,hehe.nämen,nu kommer pappsen upp från loftgången.Sovit gott?...när ska du börja tvätta då? du får väl höra av dej om du är osäker över nåt.jag känner mej åxå lite orolig över att du ska tvätta!fick en blomma av biggan igår när hon var hit o fika(för att jag fyllt år)en orkidee.Ops!har aldrig ägt nån sån,vet ej hur man sköter dom. läste på "instruktionen": måttlig vattning,ska stå ljust,16_20grader,FÅR EJ ÄTAS! Nähä,va synd,då vet jag inte om jag vill ha den.För blommor vill man ju alltid äta,eller hur?!

anna-karin sa...

kul att läsa vad du gör. jag känner igen mig i rätt mycket. det är så svårt i början! det är störande att inte hitta och veta exakt hur man ska göra med barnen. gah!

Anonym sa...

Kidsen jag hade testade mig till max! Men sen slutade jag att mesa och tog efter Mamman i familjen vad gäller hur man pratar till barnen och VIPS så fattade de att jag bestämde lika mkt som Mor&Far!

Take no nosense Ewe;)