29 september 2008

det loser sig, det gor det alltid

ah, vad det ar tungt.. jag vet inte hur man ska klara av sana har grejer egentligen. jag vill verkligen vakna och vara exalterad over dagen, men nu kanner jag mig mest bara radd och ledsen.
hoppas det gar over fort. vill verkligen klara det har, for min egen skull..

ska hamta upp nick efter skolan, sen ska vi nog ga till parken. har dock ingen aning om vart natt av de stallena ar. hoppas iaf pa att traffa andra au pairer dar. var pa au pair mote igar, ca 100 andra var dar.. scavanger hunt. jag hamnade i en grupp med bara spanjorer, som sen traffade en annan grupp spanjorer. skitkul. men stotte sen pa frida och sofia! kandes verkligen hur bra som helst att traffa nagra man kande igen. alla bor verkligen 30 minuter fran mig.. hoppas jag kan hitta nagon i omradet. jag lovar, jag blir kompis med forsta basta.

har fatt en telefon nu, men tydligen far jag inte skicka eller ta emot sms fran sverige. jag far betala om ni skickar till mig. trakigt att inte kunna smsa.. far horas via dator istallet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härda ut pluttis! Jag lovar att det kommer kännas bra bara du kommer in i rutinerna och vardagen. Sen kommer du med all säkerhet stöta på nån av de andra svenska Aupairerna när du minst anar;)

Far sa...

Hej Snygging! (pappa uppi dagen)
Kan du inte få hjälp av cultural Care för att få veta vilka au pair'er som finns närmast dig. Sen tar du kontakt med nån av dom, funkar det inte så provar du nästa.
Jag vet att det är enkelt för mig att sitta här hemma och säga hur du skall göra och inte göra, men tar du såna här insiativ så kommer du fortare ur det jobbiga du känner nu.
Vill muntra upp dig med att säga att nu har jag lagt alla dina "känsliga" saker i en särskild kartong, även dagboken utan lås där sidan 7 är borta, annars är den vad jag kunde se komplett.
Kul att du skickar bilder, man får en bättre bild av hur världen för dig ser ut + att man får se en "färsk" Evelina.
Älskar dig, tänker på dig!
Kram! Far

Anonym sa...

Tänkte bara säga, du fixar detta käara du:) Kram och sköt om dig!