20 oktober 2008

Irritation

bara en san har grej liksom:
igar hade jag au pair mot en bra bit bort, sa charles (pappan) skulle skjutsa mig dit. klockan tva skulle jag vara dar och jag hade fragat redan pa morgonen om han kunde skjutsa. jag skrev ut adress+karta och han sa att det var helt okej. han skulle hamta mig kvart over 1 downtown. 20 i 2 hade hade fortfarande inte ringt och jag ringde honom. ingen svarade nanstans. 10 i 2 ringde han och sa att han skulle vara downtown om 10 minuter. 10 over 2 (mycket siffror nu markte jag) blev jag upphamtad utan en endaste antydan till ursakt. de hade varit pa nat museum. kate fragade vad vi skulel gora och han svarade "vi ska skjutsa evelina till ett au pair mote, men nu ar vi sena sa hon slipper genomlida hela."
visst, det gjorde inte mig ett skit att komma for sent, det var ratt trakigt. men det ar val anda hansynslost att komma for sent till ett mote for det forsta, och sen kanns det inge vidare att han har noll resepkt for det jag gor. jag ar au pair i hans familj och sana dar moten mm ingar i programmet.
nu ska jag duscha och sen hamta upp nick, som jag har all ratt att favorisera. jag gruvar mig lite for en ny vecka med ungarna, men ska ge mig sjutton pa det eftersom vegas star nast i agendan.

4 kommentarer:

Far sa...

Kloka ord som nån skrivit: Självkänsla = medvetenhet om den egna personlighetens värde det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon. Vinsterna av en god och balanserad självkänsla:
1. Vi vet vårt eget värde, istället för att känna att vi måste vara bättre än allt och alla för att inte känna oss värdelösa.
2. Vi tycker om oss själva och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i vår omgivning.
3. Vi känner att vad som än händer så klarar vi av att hantera det.
4. Vi får distans till oss själva samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och vårt eget mående.
5. Vår inre trygghet gör att vi säger ja när vi menar det och nej när vi inte vill.
*Livet blir enklare att leva helt enkelt.

Sen måste man ju få skratta också

Det var en gång en björn och en hare som var ute och gick i skogen. Rätt som det var mötte de en guldgroda. Guldgrodan talade om för dem att han brukar ge dem han möter tre önskningar var, så nu skulle haren och björnen få önska sig precis vad de ville. Björnen fick önska sig något först; - Jag önskar att alla björnar i den här skogen blir tjejer!
och vips så blev de det. Sedan var det harens tur. - Jag önskar mig en motorcyckel.
Och så fick han en. Nu var det björnens tur igen. Han funderade en stund, sedan sade han:
- Jag önskar att alla björnar i hela Sverige blir tjejer!!
Grodan uppfyllde även denna önskning. När haren skulle önska sig för andra gången, önskade han sig en hjälm. Björnen tyckte att haren var slösaktig med sina önskningar, men sade inget. Nu hade de bara en önskning kvar var;
- Jag önskar att alla björnar i hela världen blir tjejer!
ropade björnen, och vips så blev de det. Nu var det bara harens önskning kvar. Haren tog på sig hjälmen, hoppade upp på motorcyckeln, och startade den. Sedan önskade han: - Jag önskar att björnen blir bög.
Haren körde därifrån så fort han kunde.

Anonym sa...

Jag känner igen det där respektlösa sättet. Jag undrar om det ligger i deras kultur att göra så? Jag och en kompis här hade bestämt att åka till Ikea nästa dag och jag frågade om vi fick ta bilen och så och det gick finfint. Sen nästa dag ca 10 min innan vi skulle åka kommer mig värdpappa och säger att han ska ta ut flickorna på en tur och om vi kan dela på bilen. Men grejen är att Ikearesan tar ju nån timme, så jag kunde bara snällt säga att de kunde ha den. Och så fort man ställer upp så får man aldrig ett tack. Tror inte att de vet om det ordet här så mycket. Sådär, skönt att klaga av sig lite. Hihi. SES SNART JU!

Anonym sa...

konstigt att vuxna människor kan bete sig sådär.

Jag tror förövrigt att han är en maffiaboss. Det kan bli farligt för dig att hänga ihop med en sådan. Men du behöver inte vara orolig. Jag har lite kontakter där i USA så jag ringde och bad dem hålla ett öga på honom.

(måste jag säga att jag är rastlös?)

Anonym sa...

Hahahahaha,Far, var får du dessa historier ifrån??