07 oktober 2008

Mjolk

jag har aldrig druckit sahar mycket mjolk. ar sugen pa mjolk sjugofyra sju. knepigt, eftersom jag inte drack det hemma. och nina lagar skitgo mat. trodde maten skulle vara jobbig, men de ater nyttigt och himla gott. kanns bra. har en marabou kvar, den frestar mig bra mycket.
varit hurtig och varit pa gymmet idag. hamtat nick, gick till parken som vanligt. han rev sig nar han hoppade ner fran tradet och grina hysteriskt. "this is the worst day of my life". stackarn. sa fort nagot gar fel ar hans dag forstord. annars har jag varit mycket med barnen idag, kulit. kate stretade som vanligt och lyssnade inte nar det var dags for trakigare saker som att bada. man kan ju bli toki..

annars vantar jag pa att manniskor ska halsa pa. haha. nejmen seriost. borja planera lite nu. det kanns som om jag varit har hur lange som helst.. vad ar det? tva veckor? det kan man ocksa bli toki pa. men nar man sitter och laser en bok med utsikt over hela san francisco kanns det faktiskt ganska bra.

pappa: jag fattar inte din historia. bra att du far operera, da kanske du slipper det onda?
sis: bra jobbat! du bras pa systra din.

(gruvar mig fortfarande for konsekvenserna av att lamna ut nummer till fula kineser)

sen en sak till - skype. jag fragade pappan nu om jag fick ladda ner det. han skulle kolla med sina jobbarkompisar.. han far inte saga nej heller. jag vill prata med mina kara ju. haller tummarna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha historien var ju sketabra*haha

mami sa...

jaså syster historien va bra. då kan ju ni intellektuella slå era huven ihop,haha. ewe vad menas med sjugofyra sju?? är jag helt off??va bra att du gillar maten,så du inte bara äter marabou.men det blir väl kinamat för hela slanten snart för dej.kämpa på me kidsen,ge dej inte.ha de gott ching chong som man säger i kina!

Anonym sa...

Klart man skriver sjugofyra efter två veckor i Amerikatt. Bara att vänja sig, snart skriver du väl svengelska i varje mening som typ Frida. Jobba på Evelina!

Och..

BILDER!!!!!

puss.

Anonym sa...

ja! bilder! guuuud, vad det känns konstigt att ha dig så många mil ifrån mig. igårkväll tänkte jag jättemycket på dig och hur mycket jag saknade dig så jag tankade hem "i´m crying gangsta tears" ;) påminner mig om dig.

Anonym sa...

Fy och tvi. Jag måste skriva av mig lite här. Vi hade skridskor idag med klassen. Det var ju ett jäkla bra tag sedan jag åkte skridskor och jag hade ett svagt minne av att jag inte var allt för bra på det. Men fel hade jag. När jag klev ut på isen visade det sig att jag var inte bara dålig, jag var katastrofalt dålig. Klassen skämt! Jag trevade runt som nån jäkla bambi.

När jag sedan börjat få kläm på att åka frammåt ska vi helt plötsligt börja åka bakåt också! Varför ska man åka bakåt på skridskor är min fråga! Man ser ju ändå inte vars man åker om man åker bakåt! Hela klassen ställde upp sig efter sargen och svischade iväg till andra sidan på endast några sekunder (åkandes baklänges). När jag var mitt på planen var alla redan över och stod lite coolt och hängde vid andra sargkanten. Jag kände hur alla blickar var riktade åt mitt håll och stressen började. En vurpa, två vurpor.. allt inför ögonen på alla. Dom började ropa att jag skulle böja mig framåt och vicka på stjärten. Tydligen skulle det gå bättre då. MEN ICKE! Jag vickade som aldrig för på min stjärt men inte fasen kom jag någonstarns..

Usch usch, det var en hemsk lektion. Mot slutet började jag få lite kläm på hur man gör.. men för det mesta tvingades jag inta en förnedrande "stå på alla fyra-ställning". Hujeda mig. Det värsta är att vi har en två timmars skridsko-lektion imorgon också :p Hoppas du har det bra och att du slipper allt som har med skenor att göra! Pysses till dig :)

Anonym sa...

ojoj, glömde skriva att inlägget om skridskoåkningen självklart var från mig, fröken olofsson :p

mami sa...

den va bra emelie! efterlyser bilder från bambi on ice,tack!